21.12.11 - Meaning Of F***



What's the meaning of 'F***' ?
Why budak budak sekarang suke sangatt tunjuk simbol tu ? What of benifit ? takk paham aku . So , aku pon try la google meaning's of 'F***' nii .
Actually , 'F***' dalam perkataan inggeris yang secara amnya dianggap sesuatu yang tak senonoh sebenarnya . Pengertian secara literal , merujuk kepada perbuatan bersetubuh . yakss ! Selain tu jugakk , it may be used to negatively characterize like ; menghina , najis atau sebagainya .

But , 'F***' jugakk boleh digunakan sebagai kata kerja , kata sifat , kata seru dan kata nama . wow ! This due , mempunyai pelbagai makna metafora . cayalah ! Takk sangka aku . However , 'F***' nii secara lazimnya , tetap dianggap sesuatu yang kasar .

Ape yang aku nak story kat sini sebenarnya , ramai sangatt gurl kat luar sana yang suke tunjuk 'benda alahh nii' .  Yang bertudung pon ade jugakk . Bagi aku , tak manis kalau kita orang perempuan nii buat benda benda gitu . Tapi takk bermakna yang lelaki disarankan . no no no ! Sama je . Tak manis okeyy !
Dan ada jugakk yang tunjuk simbol nii disebabkan , mereka akan berasa lebih nampak ganas dan berkuasa . hello ! Allah S.W.T lagi berkuasa dow ! Ingat tuu .

So , dah dah laa tunjuk simbol tu . Takk dapat pahala lebih pon . So , STOP to doing that .

2 comments:

  1. interesting topic..tp rasanya x sesuai utk dibincangkn secara terlalu terbuka..boleh bincang, tp perlu ada sensor terutama d prktaan 'F**k' tu.ingat, kita ni org Islam dik, kita kena jaga lidah drpd sebut benda2 yg x sepatutnya disebut..walaupun bro fhm tujuannya bgus, utk memberi kesedaran tapi kena ingat 1 perkara ; matlamat tidak menghalalkan cara...just pndgn peribadi,jgn ambik ati k... (^__^)

    ReplyDelete
  2. owhh . ok . :)
    tq sebab menegur . :)
    nanti sy perbaiki apa yang sepatutnya ok :)
    sekali lagi terima kasih sebab menegur kesilapan saya :)

    ReplyDelete