26.1.12 - Chinese New Year

Hi , assalamualaikum to all readers !
sihat takk ? da makan ? (^.^)

Da seminggu aku tak update blog aku . Tapi hari nii tiba tiba aku ade mood nak kemaskan blog aku sebab terpandang blog si semek kiut miut nii
==> http://storybudaxganu.blogspot.com . Alang alang terbaca link dia nii , korang follow laa skali k (cehh..siap de promotion g nehh)



Chinese new year tahun nii aku rasa hepy sangat sebab cousin aku ada balik . So , takk laa bosan sangat aku duk kat rumah . 
Hari pertama dieorang sampai kecoh satu rumah , bunyi bising budak menangis , berebut tv , cari nasi (:o cari nasi ?) and macam macam lagi laa . Meriah sungguh . Tu baru satu family belum lagi 2 , 3 family yang balik . HUhu . 

Hari kedua pulakk , takk buat ape ape . 
Just duk rumah and layan 3 movie nii kat Astro First 



|
v


|
v



Yang lawaknya , bile one of my cousin nii , dalam umur 8 or 9 tahun cam tu duk senyum senyum bile tengok Ombak Rindu bile part yang ehemm..ehemm.. Haishh , kecik kecik da paham benda macam gitu . 

Then , hari ketiga pulakk kiteorang pegi Terengganu . Destinasi pertama mestilah Pasar Payang .



Serunding

|
v

Songket

|
v

Sutera

|
v

Kraftangan

Biasanya , kalau datang sini takk sah kalau tak tengok and takk beli benda benda nii . Best sangat sangat . Walaupun terpaksa bersesak sesak . 

Lepas tu , kiteorang pegi dekat Mydin Mall . Ramai jugak orang . 



Kat sini kiteorang just cuci mata je . Tengok baju , barang dapur , kasut , beg and banyak benda lagi laa . Best jugakk . Sebelum balik cousin aku berinai kat tangan . Kalau kanak kanak RM 3 , dewasa pulak RM 7 . Mahal jugakk kann . Tapi kalau buat sendiri memang takk jadi laa . 

Nii yang dewasa

Yang kanak kanak

Tengah berinai , tiba tiba bunyi gendang . Pusing belakang , full of dekat depan pintu . Aku ngan cousin ape lagi berlari laa nakk tengok benda yang berlaku . Laa , rupa rupanya ada pertunjukkan naga . Enjoy kejap tengok benda tuu . Then , tengok sebelah , cousin aku daa hilang . Da cuak da . Cari punya cari , rupa rupanya dia da kat depan . Kutip buah limau . HAha . Lucu betol . Dia punyer adik da nangis da , takot tengok naga tu . Konon naga tu nak makan dia . HAha .


Semua da boring , letih . Ambik keputusan balik rumah . Dalam perjalanan balik singgah makan jap kat tepi pantai Kelulut , Marang . Sejuk . 



Ikan sweet sour 


Tom Yam Goong dari mek Siam woo !


Minum pulakk fresh apple .
Memang ngam r .

Tapi cara penyediaan kedai tu salah . Lauk sampai dulu , dalam 5 or 8 minit cam tu baru nasi sampai . Tu pun kiteorang mintak . Da nakk dekat separuh kiteorang telan nasi , baru air sampai . Lembab ! Tapi nasib baik rasa dia best . 

Lepas makan pegi solat jap kat surau situ . Surau satu hal lagi . Kotor . Tu kann tempat kita beribadat . Orang sekeliling kena laa jaga . Tandas , boleh pulak dia jaga . 
Dalam pukul 10 p.m cam tu baru kiteorang balik . Hapy Time !





























No comments:

Post a Comment